Seni peamiselt nutitelefonide tootmisega tuntust kogunud Hiina tehnoloogiaettevõte Xiaomi plaanib ampluaad laiendada, kirjutab CNBC.
- Hiina tehnoloogiagigandil Xiaomi võib tekkida probleeme patentidega Foto: epa
Xiaomi, keda on sageli kutsutud ka „Hiina Apple’iks“, on siiani toetanud 56 erinevat idufirmat, kellega tulevikus koostööd teha. Üks ettevõtte juhte on avaldanud, et seesuguse strateegia taga on plaan laiendada oma tegevusala ning tõusta tõeliseks suurkujuks just tarbeelektroonika valdkonnas.
Xiaomi, kelle väärtuseks on hinnatud 45 miljardit dollarit, toodab ja ka müüb praegu põhiliselt televiisoreid, tahvelarvuteid, nutitelefone ning WiFi ruutereid. Lisaks sellele müüb Xiaomi üsna laia valikuid muidki tooteid, nagu näiteks veepuhastajad või kõrvaklapid, ent ei tooda viimasena mainituist ühtegi.
Selle asemel on ettevõte hoopis investeerinud 56 idufirmasse, kes hakkavad Xiaomile tootma.
Xiaomi üks juhte Hugo Barra on väitnud, et idufirmadesse panustamine on aidanud üles ehitada niiöelda Xiaomi ökosüsteemi. Xiaomi avaldas, et aitab paljudel ettevõtetel äri alustada ning kaasab need ühtlasi ka kohe oma tootmisprotsessi – idufirmad hakkavad tootma Xiaomi brändiga tooteid. Barra sõnul on kaasatud ettevõtted väga erinevad ning tegelevad erinevates valdkondades, nutikodudest elustiilini.
Lisaks sellele on Xiaomi laienenud ka uutele turgudele, näiteks Brasiiliasse. Ettevõtte koduturg Hiinas on pigem maha jahtumas. Lääne turgudele ettevõte veel jõudnud pole, küll aga saavad USA ja Euroopa huvilised tooteid tellida internetpoest, mis on avatud ka Lääne tarbijaile.
Xiaomi puhul on mitmed analüütikud märkinud, et ettevõttel võib Lääne turgudele saabudes tekkida tõsiseid probleeme patendiküsimustega. Barra hinnangul on nad selleks juba valmis.
„Mõistagi peab selleks valmis olema, et inimesed tulevad ning püüavad sind patendi pärast kohtusse kaevata,“ avaldas Barra, kes lisas, et praeguseks on ettevõttel 6000 patenti.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.